Психологічна служба працює над створенням безпечного освітнього простору. Ми проводимо профілактику булінгу, кризові консультації та тренінги з емоційної грамотності.
Цього тижня ми знову говорили про емоції — свої та інших людей.
Під час зустрічі діти вчилися розуміти, що кожне почуття має значення, і важливо вміти його висловлювати.
У ході заняття учні виконали творчу вправу «Мій емоційний амулет» — малювали власні амулети та «наповнювали» їх особливими емоціями, спогадами, словами, які приносять тепло, підтримку й радість.
Такі вправи допомагають дітям краще усвідомлювати свій емоційний стан, розвивають емпатію й уміння ділитися добрими почуттями з іншими
Разом з педагогами обговорювали, як кольори впливають на емоції, енергію та самопочуття:
теплі – додають радості й сил,
холодні – знімають втому та заспокоюють,
нейтральні – врівноважують і гармонізують.
У практичній частині учасники обирали кольори, які зараз найбільше відгукуються, та обговорювали їхній вплив на власний стан.
А ще за допомогою ШІ створили дошку "Мій осінній ресурс"
Зустріч подарувала педагогам нові інструменти для відновлення ресурсу через кольори та творчість.
Сьогодні з учнями 8–10 класів відбулася година психолога на тему «Моя мрія».
Ми говорили про те, що мрії надихають, додають сил та стають першим кроком до великих цілей.
Під час вправи «Хмаринка мрій» учні поділилися своїми бажаннями та створили «Небо мрій».
У міні-лекції дізналися, чим відрізняється мрія від цілі.
У вправі «Драбинка до мрії» кожен намалював шлях до своєї мети, зробивши її більш реальною.
Мрії стають реальністю тоді, коли ми робимо кроки для їх втілення.
Легке повернення до навчання та роботи " Моментал"
Так, ось і почався новий навчальний рік — час нових знань, викликів і можливостей
Як почуваєшся? Готовий/готова зануритись у навчання, чи ще живеш спогадами про літо? А як ви, батьки?
А, щоб вам було легше адаптуватись і повернутись до навчання, пропоную цікавий застосунок "Моментал" для турботи про себе та покращення ментального стану дорослих та дітей.
10 вересня 2025 року на годині спілкування з учнями
2 класу ми разом створювали атмосферу радості й підтримки:
У вправі «Коло радості» діти ділилися найкращими спогадами літа.
У вправі «Мій символ сили» кожен намалював оберіг, що буде допомагати у навчанні.
А весела вікторина про школу подарувала море емоцій та азарту.
Учні активно брали участь, багато усміхалися й ще раз переконалися, що школа – це місце дружби, радості та нових перемог!
Тема ментального здоров’я стає все більш актуальною. Адже саме від нашого емоційного стану залежить, наскільки ми можемо вчитися, працювати, будувати стосунки й долати труднощі. Дбати про себе – це не розкіш, а необхідність.
У цьому матеріалі ми зібрали прості поради які допоможуть кожному зрозуміти свій стан, навчитися підтримувати внутрішню рівновагу.
Пам’ятай: піклуватися про ментальне здоров’я так само важливо, як і про фізичне!
У листі ДНУ «ІМЗО» від 07.07.2025 №21/08-586 надано аналітичні матеріали про діяльність психологічної служби в системі освіти України і рекомендації щодо пріоритетних напрямів психологічного супроводу та соціально-педагогічного патронажу учасників освітнього процесу в 2025/2026 навчальному році.
Пріоритетним завданням психологічної служби залишається збереження і зміцнення психічного здоров’я всіх учасників освітнього процесу, яке має бути реалізовано через такі напрями роботи:
розвиток психологічної стійкості та емоційної грамотності в умовах війни та тривалого стресу;
психосоціальна підтримка дітей, які пережили втрату, евакуацію, переміщення або набули іншої форми травматичного досвіду;
підтримка педагогів у збереженні власного ресурсу, подоланні професійного вигорання, формуванні здорових комунікацій у колективі;
профілактика деструктивної поведінки, насильства, булінгу, ігрової, інтернет-залежностей тощо;
створення безпечного, інклюзивного та підтримувального освітнього середовища;
проведення інформаційно-просвітницьких заходів; підвищення рівня знань учасників освітнього процесу з актуальних
питань психічного здоров’я та психосоціального благополуччя тощо.